e-thessalia 6 Φεβρουαρίου 2021
Το τεράστιο κενό που υπάρχει στον Βόλο, έναν τόπο με μακραίωνη παράδοση στη θάλασσα, με την έλλειψη ενός ναυτικού μουσείου, αφήνει αναξιοποίητη την πλούσια κληρονομιά που υπάρχει. Ο κ. Αντώνης Γκρέκας, επίτιμος πρόξενος της Ελλάδας στη Ναντ της Γαλλίας, με την ιδιότητα και του ναυπηγού – μηχανικού, μίλησε για την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός μουσείου ναυτικής ιστορίας στην πρωτεύουσα της Μαγνησίας.
Ο Βολιώτης επιχειρηματίας, ο οποίος ζει μόνιμα στη Ναντ από το 1977, μέχρι το 1994 ασχολήθηκε με τη ναυπηγική, προτού παραιτηθεί από τη γαλλική πολυεθνική Alstom και στραφεί στις προμήθειες βιομηχανικού εξοπλισμού. Διαθέτει πολυετή εμπειρία σ’ ένα επάγγελμα, που έχει άμεση σχέση με τη θάλασσα και έτσι κατέθεσε την άποψή του για το ενδεχόμενο ο Βόλος να αποκτήσει έναν χώρο που θα φιλοξενεί εκθέματα από τη ναυτική παράδοση της περιοχής.
Θέλοντας να τονίσει τη σημασία να ευοδωθεί η συγκεκριμένη προσπάθεια, έφερε ως παράδειγμα το μουσείο για τον Ιούλιο Βερν στη Ναντ και μαζί με το θεματικό πάρκο «Les Machines de Île de Nantes», που βρίσκεται σε μία νησίδα του ποταμού Λίγηρα, αποτελεί αξιοθέατο για χιλιάδες επισκέπτες με τον τεράστιο μηχανικό ελέφαντα για βόλτες και το εντυπωσιακό Carrousel des Mondes Marins.
«Εκεί υπήρχαν παλιά τα ναυπηγεία της Ναντ, τα οποία αξιοποιήθηκαν κατ’ αυτόν τον τρόπο μόλις έπαψαν να λειτουργούν. Το carrousel είναι εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα «Είκοσι χιλιάδες λεύγες κάτω από τη θάλασσα», ενώ και ο ελέφαντας είναι πολύ εντυπωσιακός. Αποτελούν πόλο έλξης για την πόλη της Ναντ», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γκρέκας.
Ο επίτιμος πρόξενος της Ελλάδας στη Ναντ υπογράμμισε πως εφ’ όσον τα σχέδια πάρουν τον δρόμο της υλοποίησης, θα πρέπει να καταβληθεί εντατική προσπάθεια για τη συγκέντρωση του υλικού. «Η ναυτική παράδοση της Μαγνησίας χάνεται στο πέρασμα του χρόνου. Ο μύθος του Ιάσονα και της Αργοναυτικής αρκεί. Υπάρχουν πολλά κειμήλια που μπορούν να συγκεντρωθούν και να κοσμήσουν ένα ναυτικό μουσείο. Για παράδειγμα, εξαρτήματα και όργανα από παλιά πλοία, χάρτες και θαλασσογραφίες με επίκεντρο τον Βόλο. Και να αξιοποιηθούν ντόπιοι καλλιτέχνες. Ο λαϊκός ζωγράφος Νίκος Χριστόπουλος είναι και ο πρώτος που μου έρχεται στο μυαλό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επιτυχημένος επιχειρηματίας της διασποράς, ο οποίος δοθείσης της ευκαιρίας θυμήθηκε μέχρι και τις παλιές «βενζίνες», τα μικρά επιβατικά σκάφη που συνέδεαν τον Βόλο με κοντινές παραλίες: «Πηγαίναμε με τις βενζίνες στα Πευκάκια αρχικά και έπειτα στις Αλυκές. Άλλες εποχές εκείνες».
Κλείνοντας δε, επισήμανε ότι μπροστά στην προοπτική ίδρυσης ενός ναυτικού μουσείου, θα ενισχυθεί σημαντικά η πολιτική ζωή του τόπου. «Εάν γίνει σωστή δουλειά, ο Βόλος θα κερδίσει πολλά. Όποιος αναλάβει το οργανωτικό κομμάτι και καταφέρει να συντονίσει το εγχείρημα, χωρίς ιδιοτέλειες, τότε θα είναι ωραία. Ο Βόλος χρειάζεται να αναδειχθεί. Ας μην ξεχνάμε τι έγινε τη δεκαετία του ’80, όταν ήρθε στον Βόλο ο Tim Severin. Ο Άγγλος θαλασσοπόρος ήταν ο πρώτος που έκανε ομοίωμα της «Αργούς» και έφτασε τότε μέχρι τη Γεωργία. Στη συνέχεια έγραψε ένα βιβλίο, δημοσιεύοντας το ημερολόγιο για τη δική του «Αργοναυτική Εκστρατεία» και θυμάμαι ότι δεν είχε λάβει τη βοήθεια που υπολόγιζε στον Βόλο», κατέληξε με νόημα ο κ. Γκρέκας, μέλος του σωματείου «Κοινό των Μαγνήτων».
πηγή: e-thessalia