"3000 Χρόνια Μάγνητες"

Εκτύπωση

Τα μέλη του Κοινού όσο και το ευρύτερο κοινό της Μαγνησίας, μέσω της παρουσίασης μυθολογικών και ιστορικών στοιχείων και αρχαιολογικών ευρημάτων, θα γνωρίσουν ποιός ήταν ο μυθικός Μάγνης και οι αρχαίοι Μάγνητες, από πού ήρθαν, πού ζούσαν και ποιά ήταν η ιστορική πορεία τους.

01prosklisi-front
02prosklisi-back


 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

19.00 Χαιρετισμοί

* Προσφώνηση Δημάρχου κ. Πάνου Σκοτινιώτη

* Νίκος Πράντζος, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Κοινού των Μαγνήτων

19.30- 21.00 Ομιλητές

Kees Vermeulen Windsant, Αρχαιολόγος, φιλόλογος
«Ο Μάγνης και οι Μάγνητες: Μύθος και Ιστορία»

 005 3000 xronia magnites

Βάσει μυθολογικών, αρχαιολογικών και ιστορικών στοιχείων ο ομιλητής κάνει μια προσπάθεια για αναπαράσταση της ιστορίας του έθνους των Μαγνήτων. Οι Μάγνητες αποτελούσαν ένα από τα παλαιά ελληνικά έθνη. Διωγμένοι από τους Θεσσαλούς και υπό την κυριαρχία των Μακεδόνων και Ρωμαίων, κράτησαν όμως τη συνοχή και τον χαρακτήρα τους. Ενωμένοι στο Κοινόν των Μαγνήτων, ζούσαν μια απλή ζωή, χωρίς να παίζουν σημαντικό ρόλο στα μεγάλα γεγονότα της Ελλάδος.
Εκτός από την ιστορική τους πορεία, η οποία συνεπάγεται και μεταναστεύσεις σε άλλα μέρη της τότε Ελλάδος, φωτίζονται και θέματα όπως η γλώσσα, το πολίτευμα και οι λατρείες και εορτές τους.


Χαράλαμπος Ιντζεσίλογλου, Κων/νος Βουζαξάκης, Δημήτριος Αγνουσιώτης, αρχαιολόγοι της ΙΓ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων
«Αρχαίες πόλεις της Μαγνησίας»


Πελαγία Τριανταφυλλοπούλου, αρχαιολόγος της ΙΓ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων
«Αρχαία Δημητριάδα. Ιστορία και Μνημεία»


Γεώργιος Γκέκος, Ομότιμος Καθηγητής κβαντικής ηλεκτρονικής του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης
«Αρχαία Δημητριάδα. Η παρουσία της στην τεχνολογική εξέλιξη»

Περίληψη ομιλίας

Η Αρχαία Δημητριάδα έπαιξε πρωτοποριακό ρόλο στην επινόηση και εφαρμογή οπτικού δικτύου για αμυντικούς σκοπούς στην ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας κατά τον 3ο και 2ο αιώνα π.Χ.,. Σημαντικό βήμα αποτέλεσε η σύλληψη σχεδίου για την διαβίβαση μη προ-συμφωνημένων μηνυμάτων με ομάδες πυρσών. Οι βασικές αρχές παραμένουν ακόμη και σήμερα σε μεγάλο βαθμό οι ίδιες αν και η τεχνολογία άλλαξε ριζικά.

Στην παρουσίαση θα μιλήσουμε για το οπτικό δίκτυο της Δημητριάδας και την εξέλιξη της κεντρικής ιδέας του για ταχεία μεταφορά πληροφοριών μέσα στους αιώνες. Σήμερα, χάρις στις ακτίνες laser, στην μικρο-ηλεκτρονική και στις οπτικές ίνες παρατηρούμε μία άνευ προηγουμένου εξάπλωση δικτύων με οπτικά καλώδια για την μετάδοση τεραστίου όγκου σημάτων. Αυτό που άρχισε στην αρχαία Δημητριάδα έχει εξελιχθεί σε ένα υάλινο δίκτυο μεγάλης πυκνότητας που περιβάλλει όλη την υφήλιο και μεταφέρει κάθε είδους σήματα σε ελάχιστο χρόνο οπουδήποτε στον πλανήτη. Αυτή είναι και η φυσική βάση του διαδικτύου.

009 3000 xronia magnites


Βασιλική Αδρύμη-Σισμάνη, Δρ. Αρχαιολόγος, Διευθύντρια Αρχαιολογικού Ινστιτούτου Θεσσαλικών Σπουδών

«Η μαγεία της αποκάλυψης του αρχαίου θεάτρου Φθιωτίδων Θηβών»

Το αρχαίο θέατρο των Φθιωτίδων Θηβών βρίσκεται ανατολικά του σημερινού χωριού Μικροθήβες, του δημοτικού διαμερίσματος της Νέας Αγχιάλου. Ήταν κτισμένο από ντόπιο ηφαιστειακό λίθο, δίπλα από το τείχος της πόλης, κοντά στην αρχαία αγορά και σε θέση που πρόσφερε απεριόριστη θέα στο περίφημο «Κρόκιον Πεδίον» και στον Παγασητικό Κόλπο. 

Το μνημείο εντοπίστηκε το 1992, στα πλαίσια έργου του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας. Έκτοτε το μνημείο ερευνήθηκε συστηματικά από το Ινστιτούτο Θεσσαλικών Σπουδών και την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων, με χρηματοδότηση από την τέως Νομαρχία Μαγνησίας, τον Δήμο Νέας Αγχιάλου και την Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Η ανασκαφική έρευνα του θεάτρου ολοκληρώθηκε το 2013 με την αποκάλυψη του κεντρικού τμήματος του κοίλου, από το πρώτο διάζωμα μέχρι την ορχήστρα, των αναλημματικών τοίχων των παρόδων και του σκηνικού οικοδομήματος, που ανήκει εξολοκλήρου στη ρωμαϊκή περίοδο. Στη μορφή που σώζεται σήμερα, αποτελεί ένα εξολοκλήρου λίθινο θέατρο, που παρουσιάζει την τυπική διάταξη του ελληνορωμαϊκού θεάτρου, το οποίο προέκυψε από μετασκευή παλαιότερου ελληνιστικού.Oι κυριότερες αρχιτεκτονικές επεμβάσεις του θεάτρου είναι η μετατροπή της ορχήστρας σε αρένα και το νέο σκηνικό κτήριο με χαρακτηριστικό μετωπικό τοίχο διακοσμημένο με επάλληλες σειρές κιονοστοιχιών.
Το μνημείο διαθέτει την τριμερή χαρακτηριστική διάρθρωση των ελληνιστικών θεάτρων (κοίλο, ορχήστρα και σκηνικό οικοδόμημα) και έχει υποστεί εκτεταμένη ανακατασκευή στα Ρωμαϊκά χρόνια. Με μέγιστη χωρητικότητα 3.000 θεατές, το θέατρο φιλοξενούσε παραστάσεις αρχαίου δράματος, μουσικούς αγώνες και κατά τη Ρωμαϊκή Εποχή θηριομαχίες και αγώνες μονομάχων.
Με βάση τα συμπεράσματα, από τα δεδομένα της αρχαιολογικής τεκμηρίωσης και από την εξέταση της υπάρχουσας κατάστασης, προκύπτει η δυνατότητα αναπαράστασης της μορφής του θεάτρου κατά την ελληνορωμαϊκή φάση.
Με τη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του Διαζώματος ολοκληρώθηκαν πρόσφατα οι βασικές μελέτες για την αρχιτεκτονική αποκατάσταση και ανάδειξη του θεάτρου, με τελικό στόχο αρχικά την συντήρηση του δομικού υλικού και εν συνεχεία την στερέωσή του και την αποκατάστασή του. Στις βασικές κατευθύνσεις της αρχιτεκτονικής πρότασης είναι η απόδοση μιας πληρέστερης εικόνας, που να παραπέμπει στην αρχική μορφή του θεάτρου. Προέχει η αποκατάσταση της αρχικής μορφής του κοίλου και των αναλημματικών τοίχων των παρόδων. Συγχρόνως προβλέπεται η χωροθέτηση εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης επισκεπτών και η διαμόρφωση δικτύου πεζοδρόμων κυκλοφορίας για την πρόσβαση των επισκεπτών ώστε το θέατρο να καταστεί επισκέψιμο και να αποδοθεί στο κοινό, προκειμένου να αποτελέσει ένα ακόμη μνημείο γόνιμο και ενεργό στοιχείο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Βασιλική Σισμάνη - Αδρύμη, Δρ. αρχαιολόγος.

Την Πέμπτη 4 Αυγούστου, θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη και επιστημονική ενημέρωση στο Αρχαίο Θέατρο Φθιωτίδων Θηβών από την αρχαιολόγο Βασιλική Σισμάνη - Αδρύμη. Η αναχώρηση θα γίνει με λεωφορείο στις 8 το πρωί από το Δημαρχίο Βόλου. 

theatro fthiotida 1

021 3000 Xronia Magnites 3.8.11 Adrimitheatro fthiotida 2

 

 

 

 

 

 

 

Την Πέμπτη 4 Αυγούστου, στις 12 το μεσημέρι, θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη και επιστημονική ενημέρωση στο Αρχαίο Ανάκτορο Δημητριάδος από την αρχαιολόγο Πελαγία Τριανταφυλλοπούλου και Αρχαίο στο θέατρο Δημητριάδος από τον αρχαιολόγο Χαράλαμπο Ιντζεσίλογλου. 

xenagisi sto thatro dimitriados 1xenagisi sto thatro dimitriados 2xenagisi sto thatro dimitriados 3


Magnes and the Magnesians

Myth and History
by Kees Vermeulen, Archaeologist

Myth
For the ancient Greeks, myth was a way of life, a way of facing the mysteries of nature and a way of finding answers to questions as “who am I” and “where do I come from”. As regards this last question, every tribe used to have as a mythological ancestor a semi-god or hero. For the Magnesians this hero was Magnes, son of Aiolos and grandson of Hellen, or, following another tradition, together with his brother Makedon, son of Zeus and the nymph Thyia, whereas a third genealogy makes him the son of Argos, builder of Iason's ship Argo.

History
History of the Magnesians in Greece starts with Greek tribes entering the Balkan Peninsula around 2000 BC. Probably, the Magnesians stayed in Macedonia while the other Greeks proceeded to Thessaly. They came later to this area and settled in a plain west of Mt. Ossa. Taking part in the first colonization wave, they founded around 1000 BC two cities in Asia Minor which bore the name Magnesia. 
When ca. 600 BC the Thessalians came to the Pinios-plains, a long struggle started with the tribes already living there. Around 500 BC the Magnesians had to accept Thessalian supremacy and decided to move to areas along the Aegean and eastern Pagasitic coastline.
Ca. 350 BC the Macedonians expanded their power and conquered Thessaly and Magnesia. In 294 BC Demetrios Poliorketes founded the city of Demetrias as a military stronghold and a political and trade centre for the wider region. To the end of the 3rd century BC Romans took over power in Greece; in the end, Magnesia became part of the Roman province Macedonia. 
When in the 4th century AD the Roman Empire was divided, Magnesia came under Byzantine rule. Turks conquered Thessaly in 1423 and ruled the area until 1881, when Magnesia was attached to liberated Greece.

Political organization
From ca. 1000 BC onwards, monarchy in Greece slowly develops into oligarchy and in many city states ends into democracy. In some areas, however, with people having a strong sense of belonging to one and the same ethnos, oligarchic rule persists. This has been the case in Magnesia too, where a commonwealth, the Magnesian League (To Koinon ton Magniton) was established. Power was in the hands of a few, influential families. Under Macedonian and Roman rule, their decision making was dictated, however, by those invaders.

Creed and religion
All over Greece creed and religion, with their rites and rituals, have shown considerable changes through the ages, from belief in Olympian and chthonic gods to prospects of immortality as proposed by philosophers and subsequent Christian teachings. Some rites, rituals and festivals are related to ethnic consciousness (e.g. the worship of the ancestor Magnes), other are connected to religious practices as initiation into “mysteria” or worship of eastern deities in Hellenistic times. Also oracles played an important role; the oracle of Apollo at Koropi may be considered a spiritual centre in Magnesia. All these practices molded man’s mind and satisfied his spiritual needs.

Conclusion
The Magnesians are one of the older tribes of Greece. Although dominated by others (Thessalians, Macedonians and Romans), they did not loose their identity. They cannot boast a major role in ancient Greek history, but as farmers or merchants on both sides of Mt. Pilion, they lived a simple life with all its hardships. Indeed, life was not easy compared to modern standards: unsurfaced roads, houses without sanitary provisions or drinking water, many diseases and epidemics, high children’s death rate and a life expectancy of 45-50 years. They showed, however, a strong ethnic coherence, which found its expression in the Magnesian League.
This League has been re-established in recent times. It unites now the Magnesians living abroad and forms for them a means of service and a sign of solidarity to their homeland Magnesia.


Φωτογραφικό υλικό της εκδήλωσης.

001 ΙΣΤΟΣ-Σπανού-Χαιρετ.Κοινό-των-Μαγνητων-3.8.11
002 3000 Xronia Magnites 3.8.11 Dimarxos
003 3000 Xronia Magnites 3.8.11 Akroatirio
004 3000-xronia-magnites1
005 3000-xronia-magnites
006 3000-xronia-magnites2
007 3000 Xronia Magnites 3.8.11 Skotiniotis
007 3000-xronia-magnites
008 3000-xronia-magnites
009 3000-xronia-magnites
010 3000-Xronia-magnites-3.8
011 3000 Xronia Magnites 3.8.11 Tzanos
013 3000-Xronia-Magnites-3.8.11
014 3000-Xronia-Magnites-3.8.11
015 3000-Xronia-Magnites-3.8.11
016 3000-Xronia-Magnites-3.8.11
017 3000-Xronia-Magnites-3.8.11
018 3000 Xronia Magnites 3.8.11 Grekas, Kossiavas
020 ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2011 ΦΩΤΌ 3000 ΧΡ. ΜΑΓΝΗΤΕΣ - DSCN0918 Skotiniotis
021 3000 Xronia Magnites 3.8.11 Adrimi
theatro-fthiotida-1
theatro-fthiotida-2


Διαβάστε το δημοσίευμα.

3000 Xronia Magnites 3.8.11 DIMOSIEVMA